נוסעים באוטובוס? באיזו תדירות יוצא לכם להציג כרטיס נסיעה למבקר? ובכן, קוראנו, דורון מפתח תקווה, הפתיע אותנו בתלונה לא שגרתית: הוא ושכניו נוסעים ותיקים של חברת אפיקים בהדר גנים (פתח תקווה), בקווים 97, 98 ו‑99. לדבריו, לאחרונה, דווקא בתקופת החורף, החלו לפקוד את האוטובוסים מבקרים מטעם החברה – כרטיסנים, בתדירות מוגזמת.
"לעתים באותה נסיעה אנחנו נדרשים להציג כרטיס לשני כרטיסנים שונים. מלבד המטרד, במיוחד בתקופת החורף שבה האוטובוס צפוף והלבוש מסורבל, זה יוצר תחושה מאוד לא נעימה, כאילו דווקא בשכונה שלנו יש מתפלחים ללא תשלום", כותב דורון. הוא מוסיף שברור שהתופעה בשכונה נדירה ביותר, אם היא בכלל קיימת. מסקר לא מייצג שערך מדורנו בקרב חברים, צרכני תחבורה ציבורית, עולה שאכן מדובר בתופעה לא שגרתית. רבים נוסעים מדי יום בקווים שונים ולא זוכרים מתי נתקלו בכרטיסן לאחרונה.
הפנינו את התלונה לחברת אפיקים, ממנה קיבלנו את התגובה הבאה: "חברת אפיקים מבצעת בקרת גבייה באוטובוסים באשכול ראש העין פתח תקווה בהיקף של 32% מכלל הנסיעות היומיות, זאת על פי דרישות המכרז בו זכתה החברה. אנו נעשה כל מאמץ על מנת לצמצם ככל הניתן את ההפרעה ללקוחותינו.
"ברצוננו להדגיש כי אנו משקעים מאמצים רבים על מנת לספק רמת שירות איכותית לציבור הנוסעים, ונמשיך לעשות כן על מנת לצמצם ככל האפשר מקרים כגון אלו".
מדורנו מזמין את דורון ואת תושבי השכונה בכלל לעדכן אותנו אם ניכר שינוי במטרד המדובר בעקבות הפנייה.