תהילה משתמשת מדי פעם במוניות, ולכן היה טבעי בשבילה להוריד את היישומון (אפילקציה) של 'גט טקסי' להזמנת מוניות. אלא שבאחת הפעמים שהיא ניסתה להזמין מונית ביישומון זה היא נתקלה בהודעה "אין כרגע מוניות לאזור המבוקש". היא המתינה מעט וניסתה שוב, ושוב ונתקלה באותה הודעה. לא נעים, אבל זה קורה. על כך היא לא הייתה מלינה, אלא שכבר למחרת הופתעה לגלות שחשבונה חויב בסך 250 שקלים בגין הזמנות מוניות מגט טקסי.
תהילה פנתה לחברה והם השיבו לה שעליה לפנות לחברת כרטיסי האשראי, ואילו בחברת האשראי החזירו אותה לנותן השירות. כשהגיעה למנהל הוא היה שירותי ואדיב, אך לא הציע דבר מלבד להמתין לחודש הבא לזיכוי. ואכן, לאחר מעט יותר מחודש הופיע בחשבון הזיכוי המיוחל.
מבירור בחברה עולה שלמעשה עם הזמנת מונית ביישומון מתבצע "חיוב דמה" של 50 שקלים בכרטיס האשראי, כדי לאמת את זהות המשתמש ואת קיום מסגרת האשראי שלו לביצוע העסקה. בדרך כלל חיובי הדמה האלה לא נראים בחשבון האשראי, מכיוון שהם לא מתבצעים בפועל, מלבד החיובים בגין נסיעות שהתקיימו. במקרה הזה, ייתכן שבשל סוג כרטיס האשראי (בדרך כלל מדובר בכרטיסי חיוב ולא כרטיסי אשראי), הפעולה נרשמה ובוצעה, אך כשלא ניתן השירות בפועל היא ממילא מתבטלת. מדורנו יציין שמעולם לא קיבלנו תלונה מסוג זה והניסיון האישי שלנו עם היישומון הוא חיובי.
ובכל אופן, מדובר במקרה נוסף שממחיש את חשיבות המעקב השוטף אחר פירוט החיובים בכרטיסי האשראי ובחשבון הבנק.
ערן בר טל eran@besheva.co.il