42. זמרת ומורה לפיתוח קול
דמות ספרותית שהיא מקור השראה בשבילך:
משה רבנו – מנהיג אמיתי שהצליח למשוך אחריו את בני ישראל ממצרים ואפילו ערב רב. דמות כנה ואמיתית, מלאה בענווה, עד כדי כך שהעז לפקפק בבחירה של ה' בו להנהיג את עם ישראל. למרות שהיה מגמגם ולא מושלם והיה צריך את אהרן כדובר.
שלושה שירים עבריים מועדפים עלייך:
"הושענא" של אביתר בנאי – אחד הטובים, חיבור של הפשיטות והתמימות לרוקנרול. לא מצליחה לצאת ממנו בלופ, מרגישה שאני יכולה לעוף איתו. "נווה תלאות" של יונתן רזאל, הביטוי נווה תלאות הוא פשוט מבריק ומעניק הסתכלות חדשה למציאות. מעבר לזה, מהבחינה מוזיקלית אני מקבלת מיונתן הרבה השראה להלחנה וכתיבה. ו"מה זאת אהבה" של ריקי גיל. גדלתי על זה ויכולה לבכות כשאני נזכרת בו. אהבה ללא תנאי.
סרט מומלץ:
המון זמן לא ראיתי סרטים, אבל אם בכל זאת – 'למלא את החלל' של רמה בורשטיין היה מאוד חזק. רמה הביאה זוויות מעניינות ואנושיות של העולם החרדי, היא הראתה דבר שלם ולא מושלם, אמיתי וכנה. מצד שני היא לקחה את זה רחוק, עמוק ובלתי מתפשר. מאוד חיזק בתור בעלת תשובה.
ספר מומלץ:
'במופלא ממני' של אמונה אלון. סיפור אהבה גדול בין שני חברים חזקים, חודר לנבכי הנפש ונכנס למקומות של אמונה וספקות באמונה. מגיש פן מעניין ומרתק של היהדות והרבה נקודות מעניינות על החיים. לא יכולתי להפסיק לבכות ולא יכולתי לעצור את הקריאה באמצע.
לאן תפני תקציב של מיליון דולר בתחום התרבות?
לסצנה של הנשים. לחזק נשים אומניות באשר הן. לתת לעיריות תקציבים ייעודיים בנושא. שלא ישלמו חצי כי זה מיועד לחצי מהקהל. לתת לזה מקום מכובד.
הבילוי המועדף עלייך:
שיחת חברות טובה. שיחת לב אמיתית של בירור אמיתי והעמקה בהבנה על החיים. משמח אותי לצמוח, להבין, לגדול, להתברר. רק שלא יהיה מושב לצים ושיהיה עם משמעות.
עם איזו זמרת היית רוצה לשיר דואט?
ביורק, זמרת איסלנדית. היא מבטאת בשבילי את הנקודה האומנותית הכי עוצמתית שפגשתי. יש מושג שנקרא סאונד ביורק, שהפך לסוג של מיתוס. אגב, כמעט הצלחתי. אבל בגלל שהיה מדובר בפסוק מספר תהילים, היא לא רצתה להשתייך לדת וברגע האחרון ירדה מזה. אחרי שחזרתי בתשובה זה פחות קורץ לי, אבל עדיין נשאר כחלום רחוק.
מה החלום המוזיקלי שאת שואפת להגשים?
לשיר בעזרת נשים בבית המקדש. אין מצב שלא ייתנו לנשים מקום בבית המקדש השלישי. זה רגע להיות בו, להוביל נשים לשמוח, לרקוד ולהתפלל איתן יחד.